![]() | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() Makedonya’da Eşkıyalık ve Bulgar Asi Çakalarof ![]() A Re-examination of the Sarcophagus Inscription at Turant Asarı ![]() Edebî Metin Çözümlemesi ve Ekoeleştiri ![]() Die Keramikfunde des Görükle-Grabes in Bursa ![]() Türkçe Sözlüğe Katkılar I ![]() Intercultural Communication in the Age of Globalization and English Language Teaching ![]() The Temporal World - a shadow play - Court and Urban Shadow Plays of the 11th to 14th Centuries ![]() Influences and Traditions: Wole Soyinka and the Nigerian Theatre ![]() Siyasi Katılım, Tutum ve Davranışlarda Kadın ve Erkek Arasındaki Farklılıklar ![]() Effects of Using Cognitive Strategy Training Programs in Developing Reading Comprehension ![]() Exile and Nostalgia in Albanian Lyric Poetry since 1750 ![]() Kent Sosyolojisi ve Kentsel Araştırmaların Geleceği Üzerine Bazı Düşünceler ![]() Erzurum Yöresi Ağızlarından Derleme Sözlüğü’ne Katkılar ![]() Akıl Yürütme Biçimleri Açısından Türk Sosyolojisinin Şekillenişi ![]() Eğitim, Beklenti Kuramı ve Güdülenme ![]() Character Education in the Prevention of School Violence and as a Method for Promoting Academic Achievement ![]() | ||||||||
| ||||||||
Yeşim Bektaş ÇETİNKAYA* | ||||||||
*Öğr. Gör. Dr., Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi,yesim.bcetinkaya@gmail.com | ||||||||
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi / Mediterranean Journal of Humanities / Cilt: I / Sayı: 1 / sf. 73-81 | ||||||||
Abstract: The current age of technology and globalization allowed people from various cultures to encounter one another more than ever. In this context, English has emerged as a world language which is used from international trade to international media, and contributed to the increase of communication among nations. Thus, intercultural communication concept which investigates the process of communication among people of various cultures has gained importance. This paper first illustrates the communication studies' (psychological) approach to intercultural communication by discussing how they define culture, and communication, and how they approach intercultural communication. Second, it explains the discourse approach to intercultural communication and discusses how the discourse approach differs from the communication studies' approach. Third, it demonstrates the critical approaches to using English for intercultural communications. Finally, it discusses how intercultural communication can be addressed in language classrooms. Keywords: Intercultural communication, culture, English language teaching, intercultural competence Özet: Günümüzün hızla küreselleşen teknoloji çağında farklı kültürlerden bireyler daha önce benzeri görülmemiş bir şekilde bir araya geliyor, etkileşiyor. Bu ortamda, İngilizce uluslararası ticaretten medyaya kadar her alanda bir dünya dili olarak ortaya çıkıyor ve ülkeler arasında iletişimin artmasına katkıda bulunuyor. Böylece, farklı kültürden bireyler arasındaki iletişim sürecini ifade eden kültürlerarası iletişim kavramı giderek önem kazanıyor. Bu çalışma öncelikle kültür ve iletişim kavramlarını nasıl tanımladıkları ve kültürlerarası iletişime nasıl yaklaştıklarını tartışmak suretiyle, kültürlerarası iletişim kavramına iletişim çalışmaları (psikolojik bakış) bakış açısını ortaya koyuyor. Sonrasında kültürlerarası iletişim kavramına söylem yaklaşımını ve bu yaklaşımın iletişim çalışmaları yaklaşımından nasıl farklılaştığını açıklıyor. Daha sonra İngilizce nin kültürlerarası iletişimde kullanılmasına yönelik kritik yaklaşımları ortaya koyuyor. Son olarak, kültürlerarası iletişimin dil sınıflarında nasıl ele alınabileceğini tartışıyor. Anahtar Sözcükler: Kültürlerarası iletişim, kültür, İngiliz dili eğitimi, kültürlerarası yeterlilik | ||||||||
![]() | ![]() | ![]() | Metin Dili![]() | ![]() | ||||
![]() | ||||||||
Sayfa Özeti: MJH | Yeşim Bektaş ÇETİNKAYA
Sayfa Açıklaması: Yeşim Bektaş ÇETİNKAYA Intercultural Communication in the Age of Globalization and English Language Teaching
Anahtar Kelimeler: